tisdag 28 november 2017

VÅRT NYA KÖK


 Vårt nya kök är äntligen klart! Köket kommer från Tibrokök och vi fick hjälp av "Ett vackert kök" att rita upp det.


 Kaklet kom upp i torsdag. Vi valde ett slät och blankt kakel från Lhådös kakel med en lite mörkare fog.


Spisen kommer från Smeg och fläkten kommer från Fjäråskupan.


Hej

Igår var snickaren och elektrikern här och gjorde det sista på köket. Så skönt att det äntligen är klart! Vi har lite småfix kvar att göra men nu går det i alla fall att använda köket igen. Hurra!!! Ni anar inte vad jag har saknat hemlagad mat. Idag invigde jag vår stora spis från Smeg, helt underbar måste jag säga. Så fort jag får lite tid över så ska jag baka lussebullar och lite annat gott till jul. Vi har valt att ha lådor överallt, himla praktiskt om ni frågar mig :) Vi är så nöjd med vårt kök. Det blev precis som vi hade tänkt oss. Jag lovar att bjuda på fler bilder under veckan.

Kram

4 kommentarer:

Kristine sa...

Så fint det blev. Fint stajlat av dig också! Tack för fina varorna som kom med posten förra veckan.

Anonym sa...

Skitsnyggt 😀 hur har du löst förvaringen av glas när du bara har lådor? //Eva

Anonym sa...

Hej, hur funger det med sockeln under köksskåpen när den ”står ut” istället för att vara indragen under skåpen???

Anonym sa...

Ååh, så fint!! 😍 Och vilket fantastiskt fint golv också! Vad är det för golv? 😊