tisdag 6 december 2016

SLUTA NATTAMMA


Julia i sin nya fina klänning från H&M. Hårbandet kommer från Hoppiloo.


Hej!

För några veckor sen så beslöt jag mig för att sluta nattamma. Julia har sovit bredvid mig sen hon föddes, det har vart enklast så då hon har ätit varannan timme dygnet runt i princip. När hon var runt fyra månader så märkte jag att hon inte åt så mycket på nätterna, hon låg mest och snuttade, så då tyckte jag att det var en bra tidpunkt att försöka sluta. Jag ville även att hon skulle börja sova i sin egen säng då det började bli alldeles för trångt i våran.

Vi hade ställt in oss på att det skulle bli många vakna nätter men det gick faktiskt hur bra som helst. Jag nattade Julia i sin säng kl 19.30 och första gången vaknade hon kl 00.00. Då räckte det med att stoppa om henne och ge henne nappen bara. Vi gjorde likadant när hon vaknade vid kl 02.00 också. Inget skrik alls. Hon var nog inte så hungrig helt enkelt.

Vi höll på så i en vecka ungefär sen sov hon förbi både kl 00.00 och kl 02.00. Nu vaknar hon mellan kl 03.00-05.30 på morgonen och vill ha mat så då brukar jag amma henne och efter det somnar hon om till kl 07.00 ungefär. Hon sover så mycket bättre nu när hon ligger i sin säng och det är så skönt att hon känner sig trygg där. Innan vi nattar henne så brukar vi värma ett gosedjur som innehåller en vetekudde och lägga i hennes säng :) Så mysigt med lite värme den här årstiden. Sök på "cozy teddy vetevärmare" så hittar ni dem.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: