söndag 3 april 2016

VECKA 29


Hej!

Tänk att jag redan är i vecka 29 och graviditetens tredje och sista trimester. Jag mår fortfarande bra, vissa dagar är jag lite mer trött bara. Jag känner att det börjar bli tyngre och att det trycker lite neråt. Ibland när jag är ute och går så får jag ont i ljumsken men det brukar släppa om jag saktar ner lite. Jag har börjat tänka lite smått på förlossningen också. Det känns att det börjar närma sig. Jag kan ju inte påverka det så mycket förutom att öva på andningen, tänka positivt och träna på olika avslappningsövningar :)

Något som jag har lärt mig är att inte lyssna på vad andra människor säger. Det är konstigt att folk bara pratar om allt negativt som de har vart med om under graviditeten. "Det är så jobbigt att vara gravid, man kan inte andas, magen blir mycket sämre, man sover så dåligt" osv.. Saken är den att jag mår så mycket bättre sen jag blev gravid. Jag sover fortfarande hela natten, jag känner mig gladare och lyckligare än någonsin plus att min mage har blivit tio gånger bättre. Det jag vill komma fram till är att det är onödigt att gå och oroa sig över saker som inte har hänt än eller som kanske aldrig kommer att hända :)

Kram

Inga kommentarer: