tisdag 16 februari 2016

STICKLINGAR


Söta små sticklingar från min mårbackor.


Jag tycker att det är så fint att blanda olika tallrikar med blåvita mönster.


I år valde jag att sätta sticklingarna i vatten först. 


Godmorgon!

Varje år så tar jag sticklingar från mina gamla mårbackor, det är både roligt och så sparar man en slant. Jag brukar alltid ge bort några till famlj och vänner, det är alltid lika uppskattat :) I år valde jag att sätta sticklingarna i vatten först. Jag brukar plantera dem direkt i en liten kruka men jag hade varken jord eller några krukor hemma som passade. Jag får helt enkelt inhandla det nästa vecka istället när vi är lediga.

Brukar ni ta sticklingar eller köper ni nya blommor varje sommar?

1 kommentar:

Det Vita Drömhuset sa...

Jag tar också sticklingar varje år, speciellt från mina vita Mårbackor. :)

Kram Åse